Een interview met Barista & Productmanager Jasper Overdevest

Deel dit bericht

“We kregen er een brief van de koffieleverancier of we geïnteresseerd waren in een ‘barista-workshop’. Ik dronk geen koffie maar nieuwe dingen leren vond ik altijd al leuk. Na die eerste workshop leerde ik koffie drinken en werd ik besmet met het koffie virus. In mijn baan als product specialist bij Beyers koffie, een grote koffiebranderij uit België, leerde ik de vele facetten van koffie nog beter kennen. Daar maakte ik ook kennis met Van Duijnen koffie. Ik leerde de commerciële en technische medewerkers van dit mooie bedrijf meer over koffie en had bewondering voor het enthousiasme en de leergierigheid van hun medewerkers.

In 2015 was het voor mij tijd om naast mijn werkzaamheden voor Beyers, me zelf ook verder te ontwikkelen en uit te dagen op het gebied van koffie en nieuwe koffiewerelden te gaan ontdekken. Ik bouwde in Utrecht een koffiewerkplaats met een micro-branderij en noemde het Nordkapp Coffee naar een uitdagende reis op een oldtimer brommer naar dat noordelijkste puntje van Noorwegen. Nordkapp coffee is voor mij een plek om dingen te doen met koffie die in een grotere branderij moeilijk gaan, zo branden we bijvoorbeeld exclusieve koffie van kleine boeren, boeren waar we bijna allemaal persoonlijk contact mee hebben. Onlangs hebben we de koffiewerkplaats uitgebreid met een espressobar.

De medewerkers van Van Duijnen ontdekte al snel dat de Nordkapp branderij een inspireerde plaats is, we organiseerden de afgelopen twee jaar klantenpanels en interne kick-offs. Begin dit jaar raakten we weer in gesprek, ditmaal werd mij de vraag gesteld om op regelmatige basis Van Duijnen intern te gaan helpen. Uiteraard hoefde ik hier niet lang over te twijfelen.
Gemiddeld een dag per week ondersteun en inspireer ik momenteel het Van Duijnen team bij belangrijke keuzes op het gebied van assortiment en marketing. We gaan op zoek waar de Van Duijnen koffie nog net iets beter kan. Soms zit dat in de afstelling van de machine, soms zit dat in de juiste keuze van de blend en soms zit dat in het aanpassen van het product portfolio. Ik heb ontzettend zin om met de enthousiaste club mensen aan de slag te gaan en kom ook graag in contact met de Van Duijnen klanten om nog beter te begrijpen wat de beste koffie op het werk is. De wijziging van de huisstijl is door hen al in gang gezet en is een hele mooie basis voor mij om op voort te gaan bouwen. Samen maken we Van Duijnen koffie tot de lekkerste koffie van Nederland!”

Deel dit bericht

Op de hoogte blijven?

Volg ons via Linkedin en meld je aan voor de nieuwsbrief.

LinkedIn

Meer zoals dit