Floriade met Paul Kragten

Impact maken met MVO

Deel dit bericht

Elk jaar maken we een MVO-jaarverslag. Dit jaar hebben we het MVO-jaarverslag 2021 in een mooi jasje gestoken, in de vorm van een lekker leesbare krant.  In deze krant blikken we terug op de behaalde resultaten van onze huidige 3 MVO pijlers:

  • Afval bestaat niet
  • CO2 neutraal, heel normaal
  • Respect voor iedereen

2021 was een uitdagend jaar

In het MVO-jaarverslag kun je uitgebreid lezen over onze behaalde resultaten. Hierbij een terugblik van onze directeur Paul Kragten.

“2021 was een uitdagend jaar was. Zowel in onze markt als in onze interne bedrijfsvoering. Veel mensen werkten thuis en er werd aanzienlijk minder koffie gedronken op kantoor. Vanwege de onzekere toekomst schaalden bedrijven af. Bovendien stelden ze beslissingen om van (koffie)leverancier te wisselen vaker uit. Je begrijpt dat dit onze markt onder druk zette. Maar dit heeft ons er niet van weerhouden om te investeren in Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen. Ons uitgangspunt is niet voor niets: zoveel mogelijk impact maken.

Focus op de klant

We hebben ervoor gekozen om ons in 2021 te focussen op relevante ontwikkelingen voor de klant. De interne training en ontwikkeling hebben we tijdelijk op een lager pitje gezet. Je vraagt je misschien af: Waarom? Want dit is toch ook belangrijk? En daar zijn we het helemaal mee eens. We denken alleen dat relevante opleidingen effectiever zijn wanneer er ook fysieke bijeenkomsten zijn. Gelukkig ziet het ernaar uit dat dit in 2022 weer mogelijk is. Ondanks dit alles heeft ons team zich maximaal ingezet. En dat is een groot compliment waard.

MVO pijlers Van Duijnen Koffie

Recyclebare verpakkingen

Op de product gerelateerde ontwikkelingen hebben we afgelopen jaar bewust wel vól ingezet. Zo hebben we onder andere een volledig recyclebare verpakking voor de gehele productlijn Van Duijnen Koffies ontwikkeld, werden de gebruikte omdozen verder verduurzaamd en hebben we het aantal machines dat een tweede leven krijgt nog verder verhoogd. Allemaal stappen die gunstig zijn voor onze klanten en die bijdragen aan ons doel  om maatschappelijk verantwoord te ondernemen. En dan hebben we het nog niet eens over onze verhuizing, waarbij we in een klap van energielabel C naar energielabel A zijn gegaan, met minder vloeroppervlak en efficiënter gebruik van energie.

Hebben we daarmee al onze doelstellingen voor 2021 gehaald? Nee! Hebben we doelstellingen overtroffen? Jazeker! En dat hebben we met elkaar gedaan. Ik wens je veel leesplezier in onze MVO-krant 2021 en ik nodig je uit om ook in 2022 samen met ons op zoek te gaan naar mogelijkheden om SAMEN VERANTWOORD te ondernemen.”

Deel dit bericht

Op de hoogte blijven?

Volg ons via Linkedin en meld je aan voor de nieuwsbrief.

LinkedIn

Meer zoals dit

Vegan producten
Koffienieuws

Vegan alternatieven

Steeds meer mensen kiezen voor plantaardige alternatieven voor melk, om diverse redenen zoals gezondheid, klimaatimpact…