Meedenken met veranderende wensen en beste oplossingen, Frank Ooijevaar (facilitair verantwoordelijke) van Claudia Sträter vertelt over de fijne samenwerking met Van Duijnen Koffie.
Net als Van Duijnen bestaat het van oorsprong Nederlandse modemerk Claudia Sträter al heel wat jaren. Van Duijnen Koffie komt dan ook al heel wat jaren over de vloer op het hoofdkantoor in Diemen. Frank Ooijevaar is daar facilitair verantwoordelijke voor onder meer de koffievoorziening in het pand. Wij vroegen Frank naar de invloed van koffie binnen het bedrijf en zijn ervaringen met Van Duijnen.
Meegroeien met de klant
“Van Duijnen is al jaren onze trouwe koffieleverancier, zowel voor de koffiebonen als voor de service en het onderhoud. Claudia Sträter is onderdeel van FNG. Hieronder vallen ook merken zoals Expresso, CKS, Baker Bridge, Promiss en Steps. Zij maken allemaal gebruik van de koffielocaties hier op het hoofdkantoor in Diemen. Dat is over de jaren heen zo gegroeid en Van Duijnen groeide met ons mee.”
“Van Duijnen denkt altijd met ons mee voor de beste en meest passende oplossingen.”
Het belang van goede koffie op het werk
Frank vertelt verder over het belang van goede koffie op het werk: “De werknemers zijn de motor van het bedrijf daarom is koffie binnen onze organisatie zeer belangrijk. In totaal beschikken we over drie machines door het hele gebouw. Zo is de koffievoorziening altijd makkelijk bereikbaar.”
Als facilitair verantwoordelijke onderschrijft Frank het belang van een goede en snelwerkende machine die lekkere koffie en thee serveert. “Smaken zijn enorm verschillend en met ruim tweehonderd werknemers heb je te maken met net zoveel meningen. Van Duijnen denkt altijd met ons mee voor de beste en meest passende oplossingen.”
Overstap van instant naar verse bonen
“We zijn al heel lang klant bij Van Duijnen, al sinds de tijd dat we nog instant hadden. Van Duijnen denkt altijd graag met ons mee. Zo hebben we met hun in het verleden de stap gemaakt om overal verse bonen te gebruiken. Nu hebben we de allernieuwste koffiemachine, de Dorado Touch. Deze machine heeft een prachtige uitstraling en past perfect bij ons. Het is altijd even wennen met een nieuwe machine en nieuwe functies maar we zijn er superblij mee. Het werkt overzichtelijk en goed.”
“De nieuwe koffiemachine van Van Duijnen werkt overzichtelijk en goed. We zijn er superblij mee.”
Een gelijkgezinde partner
Bij de keuze voor een leverancier is Claudia Sträter altijd op zoek naar een gelijkgezinde partner. Frank: “We kijken naar een aantal factoren. Denk aan prijs, hoe maatschappelijk verantwoord de onderneming is, de professionaliteit, de reactiesnelheid en of de leverancier openstaat om mee te denken over onze wensen en eisen. Van Duijnen blijft hierin overtuigend. We hebben altijd een prettig contact gehad. Als onze wensen veranderen, wordt er altijd goed meegedacht, ook wat betreft de kosten. Onze goede relatie speelde een belangrijke rol in de beslissing. Weten waar je aan toe bent en met wie je werkt is altijd fijn.”
Meer koffie met nieuwe koffiemachine
De medewerkers van Claudia Sträter zijn erg tevreden over de smaak van de Van Duijnen verse espressobonen. Ook al is Frank zelf geen hele kritische koffiedrinker, hij merkt dat zijn collega’s meer koffie drinken uit de nieuwe machines dan uit de vorige koffiemachine.
Frank: “In de nieuwe machine kun je ook makkelijk per kop de sterkte en de hoeveelheid melk aanpassen. Naast een heerlijke smaak is de machine supermooi om te zien, met een touch screen en een strakke look en feel. Het is makkelijk in gebruik en de kantinedames die het onderhoud plegen aan de machine zijn er ook heel blij mee. Aan de binnenzijde staat een overzichtelijk stappenplan met wat je moet doen.”
Snel ter plaatse
Het onderhoud van de koffiemachines wordt dagelijks gedaan door de kantinedames. Zij bestellen ook de producten voor in de machine, zoals de koffie, toppings en cacao. Frank geeft aan dat ze erg tevreden zijn over Van Duijnen. “Bestellingen zijn altijd de volgende dag al in huis. Bij een storing van een machine bel ik het storingsnummer en open ik de machine. Meestal kan iemand van Customer Care direct met mij de technische problemen oplossen via een aantal stappen. Als dat niet lukt, dan is er vaak dezelfde dag nog een monteur van Van Duijnen ter plaatse. Wat mij betreft onderscheidt Van Duijnen zich hierin. Het is een professionele organisatie die goed communiceert.”
Volgens Frank kun je er bij Van Duijnen echt van uitgaan dat je als klant volledig wordt ontzorgd. “Door onze langdurige samenwerking weten de monteurs precies waar de machines staan, welke machines het zijn en kunnen ze problemen snel oplossen. Dat is ook klantvriendelijkheid.”
“Van Duijnen is actief met maatschappelijk verantwoord ondernemen. Dat hoort wat mij betreft ook bij een goede service.”
Duurzaamheid
“Van Duijnen is actief met maatschappelijk verantwoord ondernemen. Dat hoort wat mij betreft ook bij een goede service. Zelf hebben we een aparte afdeling voor duurzaam ondernemen binnen de organisatie. Een tijdje terug hadden we tijdens onze maandelijkse borrel het thema MVO. We kregen een presentatie over maatschappelijk verantwoord ondernemen en hoe we als collega’s hieraan kunnen bijdragen. Ik denk dat vandaag de dag iedereen min of meer met MVO bezig is. Ook vrijwel elke koffieleverancier draagt bij aan maatschappelijk verantwoord ondernemen. Dit zie je terug in duurzame certificering en keurmerken. Wij vinden duurzaamheid belangrijk, dus ook voor onze koffie.”
Van Duijnen Koffie en MVO
Net als bij Claudia Sträter zijn duurzaamheid en maatschappelijk verantwoord ondernemen ook bij Van Duijnen belangrijke thema’s die veel aandacht krijgen, intern en naar klanten toe. We helpen onze klanten graag op weg om hun koffievoorziening duurzamer te maken, bijvoorbeeld met onze Duurzame Koffiehoek.