Je hebt hem vast al eens gezien: het ‘mannetje’ van Van Duijnen dat de koffiemachine onderhoudt. Maar wat doet hij eigenlijk? En waarom is dat zo belangrijk?
Vergelijk het met de grote beurt van een auto. Of de apk-keuring. Daarbij kijken monteurs preventief de auto na en vervangen ze indien nodig belangrijke onderdelen. En dat is wat onze monteur ook bij jouw koffieautomaat doet.
Als je kiest voor de Van Duijnen Excellent Service, dan komt onze monteur een keer per jaar langs om de machine (preventief) te onderhouden.
De kosten van de onderdelen zitten al in het servicetarief.
Altijd lekkere koffie
De monteur zorgt ervoor dat jullie altijd lekkere koffie hebben.
Hoe hij dat doet? Door de machine na te kijken en slijtagegevoelige onderdelen te vervangen als dat nodig is. Ook kalibreert hij de machine, zodat de dosering van de koffie(bonen) en het water gelijkmatig blijft en jouw kopje koffie altijd even lekker smaakt. Verder vervangt hij het waterfilter.
Optimaal gemalen
Heb je een bonenmachine? Dan kijkt onze monteur ook de maalschijven na. En hij stelt ze af, zodat de bonen weer optimaal gemalen worden. Zijn de maalschijven niet meer optimaal? Dan vervangt hij ze. Waar de monteur ook heel goed in is, is luisteren. Naar jou en naar je collega’s.
Als jullie niet meer honderd procent tevreden zijn met de smaak van de koffie, dan kan hij de automaat bijstellen. Zo is het altijd goed geregeld en genieten jullie elke dag van lekkere koffie met een constante kwaliteit.
Collega aan het woord
Martin de Graaf – servicetechnicus bij Van Duijnen
“De belangrijkste taken van een servicetechnicus zijn het onderhouden, repareren en het plaatsen van koffieautomaten. Ik kom bij veel verschillende bedrijven en op verschillende plekken. Dat betekent dus dat mijn werk heel afwisselend is, geen dag is hetzelfde.
Een klant zei een keer: ‘Hé, daar is de belangrijkste man van het bedrijf!’. Dat kon ik wel waarderen. Want een kopje koffie is een belangrijk onderdeel van de dag. Dus als er een koffieautomaat defect is, dan is menig mens onthand. Als servicetechnicus los ik die problemen op.
De klantbelofte van Van Duijnen die het beste bij mij past, is ‘altijd lekkere koffie’.
Ik wil namelijk dat de klant geniet van een lekkere kop koffie.
Dat gun ik iedereen.
En daarom is mijn tip: Laat je koffie niet koud worden!”