Sinds 2016 hebben we ook de service van ‘Meneer Van Duijnen’; een monteur met kennis van zaken komt regelmatig bij ons langs om de koffiemachines een goede onderhoudsbeurt te geven. Hierdoor zijn we er zeker van dat de machines goed verzorgd worden en dus langer mee zullen gaan.”
Astrid van Kleef vertelt over het partnership met Van Duijnen. Ze werkt op Schiphol-Rijk als Personal Assistant van de Managing Director van Interxion, (spreek uit als ‘interaction’), Europees leverancier van datacenterdiensten. Ze is daarnaast verantwoordelijk voor facilitaire diensten, waaronder de koffievoorziening.
Onderhoudsvriendelijke koffieautomaat
“We vinden het belangrijk dat onze medewerkers hun werk goed kunnen doen. Dus faciliteren we goede zorg. Een goede lunch, een goede werkplek en goede koffie. Voor de mensen die in het datacenter komen werken en voor de contractors staan er (bonen)koffieautomaten van Van Duijnen bij de receptie en voor de entree van het datacenter. Want daar mag je niet met koffie naar binnen. Deze machines tappen ook chocola en warm water. Ze hebben meer keuzes waardoor je meer mensen tevreden kunt houden.”
Naast smaak bepaalden ook praktische overwegingen de keuze voor de koffieautomaten van Van Duijnen. “De Van Duijnen koffievoorziening bevalt heel goed. De automaten zijn onderhoudsvriendelijk en voor iedereen toegankelijk. En het is prettig samenwerken met Van Duijnen.”
“Als er geen goede koffievoorziening zou zijn, dan is Leiden in last. Koffie is voor ons superbelangrijk.”
Een goede verbinding
Astrid: “Interxion is actief in elf landen met 42 high-tech datacenters vol computerservers. Alles draait hier om ‘connectivity’. We hebben veel buitenlandse klanten en deze locatie is qua infrastructuur en bereikbaarheid een goede plek. Een deel van onze klanten komt met regelmaat hiernaartoe om hun eigen servers te onderhouden. Dan moeten we goed bereikbaar zijn. We ontvangen onze klanten graag gastvrij. Het aanbieden van een goede kop koffie of thee is voor ons vanzelfsprekend.
“Er heerst hier een prettige werksfeer en de directie speelt daarbij een belangrijke rol.”
Op de vraag hoe ze de sfeer in het bedrijf zou omschrijven, antwoordt Astrid: “Er heerst een prettige werksfeer. Een nieuwe medewerker vertelde me vanochtend nog dat het hier voelt als een groot familiebedrijf. Dat is precies zoals het is. Iedereen kent elkaar en gaat met respect met elkaar om. Daarin speelt de directie een belangrijke rol, zij geeft het goede voorbeeld. Dan kun je met elkaar zoveel meer bereiken. Bij de keuze van leveranciers letten we natuurlijk op de service en hoe de communicatie verloopt, maar ook of ze goed passen bij onze manier van werken. En daar zijn we met Van Duijnen Koffie heel tevreden over.”
Duurzaamheid en MVO
Interxion onderscheidt zich van concurrenten door klanttevredenheid en persoonlijke aandacht de hoogste prioriteit te geven. Daarnaast staat maatschappelijk verantwoord ondernemen hoog in het vaandel. Astrid geeft als voorbeeld het gebruik van groene stroom. “Datacenters zijn grootgebruikers van stroom, dat is een feit. Maar wij gebruiken alleen nog maar groene stroom en zijn continue bezig om onze energie-efficiëntie te verbeteren. En we gaan steeds meer over op hybride en elektrische auto’s.”
Van gedachten wisselen in klantpanel
Een paar maanden geleden heeft Astrid op uitnodiging van Van Duijnen Koffie deelgenomen aan een klantenpanel. “Naast koffieproeven – dat is best lastig – hebben we ons hart kunnen luchten over onze ervaringen met Van Duijnen. Ik heb het gevoel dat er goed werd geluisterd naar mijn opmerkingen en het was leuk om van gedachten te wisselen met andere klanten. Wij kiezen nog steeds voor de smaak van Mezza Forte koffie, deze bevalt absoluut als beste!”