Een huiskamersfeer met een goede koffievoorziening, dat was het eerste wat Tineke van Pul in 1994 creëerde, toen ze eigenaar werd van het restaurant bij Bad Hesselingen in Meppel, zwembad van het jaar 2015. “Een goede sfeer en lekkere koffie vind ik belangrijk voor mijn klanten, maar ook voor mezelf. Want als je 360 dagen per jaar open bent, wil je je natuurlijk wel thuis voelen op je werk.”
“Ik wilde het restaurant vanaf het begin al een huiselijke uitstraling geven. En daar hoort ook goede koffie bij. Toen ik hier begon, stond er een koffieautomaat waar echt geen lekkere koffie uit kwam. Als koffieliefhebber ben ik meteen op zoek gegaan naar een nieuwe machine, die lekkere koffie schenkt en de juiste uitstraling heeft. Ik kwam al snel bij Van Duijnen terecht. Zij hadden een goede koffieautomaat die er prachtig uitzag.”
De inrichting van het restaurant is inderdaad anders dan bij veel andere zwembaden. Er hangt echt een gemoedelijke en huiselijke sfeer; veel klanten komen al jaren bij Bad Hesselingen. Tineke: “Het is mooi om te zien dat de kinderen die hier in het begin op zwemles kwamen, nu zelf ouders zijn van kinderen die hier nu leren zwemmen.”
We krijgen altijd goede reacties op de koffie
Honderden cappuccino’s per week
“We zijn zeven dagen per week open, 360 dagen per jaar. De overig vijf dagen is het zwembad gesloten, en wij dus ook. Ik ben in 1994 begonnen met één koffieautomaat, aan de ‘droge kant’, in het restaurant. Maar we hebben ook een ‘natte’ zwembadbar en ’s zomers een buitenterras. Dus de laatste jaren staan er twee koffieautomaten. Dat is geen overbodige luxe, want elke week komen er honderden ouders naar het restaurant om te wachten op hun kinderen die zwemles hebben. Met twee koffiemachines kunnen we mensen sneller helpen. Dat wordt ook verwacht van ons. Vroeger hadden mensen wat meer geduld, maar tegenwoordig is iedereen druk en wil snel z’n koffie. We werken tijdens zwemlessen daarom altijd met z’n tweeën en bereiden alles goed voor. Als de zwemles om half vier begint, heeft iedereen om tien over half vier koffie. Dat werkt heel goed. En we krijgen altijd goede reacties op de koffie. Het meest verkopen we de cappuccino. Een teken dat ‘ie goed is!”
De instant automaten kunnen de topdrukte prima aan!
Familiegevoel
“Bert, een van de Van Duijnen monteurs, is hier heel wat jaren over de vloer geweest. Sinds hij met pensioen is, komt Erik. Allebei topmonteurs. Het voelt eigenlijk een beetje als familie. Ik kan bellen wanneer ik wil. Toen de koffieautomaat aan vervanging toe was, kwam de accountmanager van Van Duijnen met het idee om de nieuwe koffieautomaten te gaan huren. Dat was voor mij een mooie optie. Ik ben zeer tevreden over de koffiemachines en de producten van Van Duijnen. Ook deze automaten zien er weer prachtig uit. Samen hebben we gekeken naar wat hier past en wat ik nodig heb qua capaciteit. Het zijn instant koffiemachines. Dus machines met droogvries koffie met een ruime koffiekeuze, van cappuccino tot café au lait, maar ook wiener melange en chocolademelk. De automaten staan hier nu zo’n anderhalf jaar en het bevalt prima. Ze kunnen de topdrukte aan, dat is superfijn.
Ik ben zeer tevreden over de machines en over de koffieproducten van Van Duijnen
Passende oplossingen voor koffieconcept
“De relatie met Van Duijnen gaat al heel ver terug. Ik vind het juist prettig als leveranciers mij goed kennen. Zolang zij het goed doen, wil ik niet veranderen. Ook niet voor een paar centen. Het gaat erom dat ze begrijpen wat ik wil en de service en kennis in huis hebben die ik mag verwachten. Ik heb op uitnodiging van Van Duijnen Koffie ook aan een klantenpanel deelgenomen. Daar heb ik kunnen vertellen wat ik belangrijk vind als klant. En we hebben natuurlijk heel veel soorten koffie geproefd. Een leuke ervaring!
Het contact met Van Duijnen ervaar ik als zeer positief. Ze hebben een proactieve benadering, bedenken passende oplossingen en zijn er niet op uit om alleen maar meer koffie te verkopen. Ze krijgen van mij een dikke tien! Net als de monteurs, die er altijd zijn als ik ze nodig heb.”